Om meg

Bildet mitt
Wannabe triatlet og mosjonistløper som ikke har, men tar seg tid, til trening. Og det er for det meste det denne bloggen handler om. Treninga jeg får til i hverdagen. Trening, på godt og vondt, og veien mot små og store mål- nå IRONMAN HAUGESUND 70.3 og FRANKFURT MARATON i 2014... og litt hist og her underveis!

fredag 5. november 2010

Perfekt start på helgen

Idag klarte jeg ikke å dy meg. Etter en lang uke på kontoret og mye innetrening, måtte jeg rett og slett  kjenne vinden i håret og luft under vingene.
På denne årstiden er det en kamp å rekke noe som helst før sola går ned, men jeg raste hjem fra jobb, sa hei og hadet til familie og kom meg raskt av gårde.
Solnedgang sett hjemmefra
Turen idag gikk i  forholdvis raskt tempo; jeg lengtet etter å få løpe fra meg og denne runden ikke er så lang. Derimot så er den rimelig kupert, og noen steder var det såpass glatt at jeg angret på at broddene ble liggende hjemme. Ellers hadde jeg den litt vel råflotte (og trange) nye 2XU tightsen på meg, inspirert av http://siljaifarta.blogspot.com .Det er en treningsøkt i seg selv å få den på, men så sitter den som "second skin" og virket veldig bra.

Dagens tur:
http://www.endomondo.com/workouts/3937393
Jeg klarte å miste mobilen i bakken på toppen av den siste stigningen, og dermed datt GPS ut. De siste 700 meterne fikk jeg altså ikke med. Tempoet taper seg rimelig mye fra Fiskevollen og opp den siste bakken, det er ikke mer enn i overkant av 130 høydemeter (Endomondo lyver her!), men det kjennes.

Ellers fikk jeg noe å tenke på på tampen av dagen på jobb, noe jeg fikk tid til å reflektere over på turen.

"Den største prosess og utfordring i livet mitt har vært å innse at alle ikke er, gjør og tenker som meg. Enda større utfordring er det å innse at de heller ikke ønsker å være, gjøre eller tenke som meg."

Sånn er det litt med meg og trening. Den største selvfølgelighet og mest naturlige ting for meg, men sånn er det selvsagt ikke for alle.Og det må man jo bare respektere. Men det må lov å "misjonere" litt likevel;-)

God treningshelg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar