Om meg

Bildet mitt
Wannabe triatlet og mosjonistløper som ikke har, men tar seg tid, til trening. Og det er for det meste det denne bloggen handler om. Treninga jeg får til i hverdagen. Trening, på godt og vondt, og veien mot små og store mål- nå IRONMAN HAUGESUND 70.3 og FRANKFURT MARATON i 2014... og litt hist og her underveis!

tirsdag 9. november 2010

"Den store utfordringen" eller kunsten å tape med stil

Jeg kan skryte av at jeg har en hel del veldig spreke venninner. Stort sett er dette damer jeg har blitt kjent med på SATS. Vi har en viktig ting til felles, nemlig treningsgleden.
Min tidligere SATS kollega og venninne Hanne er, eller ihvertfall var, av den oppfatning at jeg er innmari sterk. Nesten i sånn Pippi- klasse. Jeg vet sannelig ikke hvor dette stammer fra; det kan ikke være at jeg har vært ute og slarvet og vært bittelitt stor i kjeften vel?
http://trendyteamet.blogg.no/1285675545_neste_happening__benk.html

Vel, idag skulle dette ihvertfall testes ut. Så vi troppet opp på Elixia Kolbotn, først for å delta på Corebar med gründer Anita Tonne. Regner med at de andre deltakerne fikk med seg at vi var der, for å si det sånn. Noe helt nytt for meg, og moro! Coretrening er jo A og Å for å orke og lykkes i all annen trening.
Min venninne Tonje, en del av Corebar-teamet

Deretter var det over til benkpress. Her visste jeg at jeg var helt sjanseløs, jeg har trent benkress kanskje 5 ganger i hele mitt liv. Men den som gir seg er en dritt og så videre.
Benkpress...?
Ikke vant jeg og ikke er jeg veldig lei meg for det. Lærdommen er at skal man bli god på noe, så må man trene og øve. Du blir god på det du gjør.

Slaget er tapt, men håpet lever!

I morgen skal jeg ut og løpe!

1 kommentar:

  1. haha styrke er ikke min greie men da jeg var ung og sprek og trente styrke 3x i uka så ble jeg litt sterkere altså.....da kunne jeg løfte noen kilo i benkpress så det er vel som du sier: man blir god (bedre i alle fall) på det man øver på! :-)

    SvarSlett