Om meg

Bildet mitt
Wannabe triatlet og mosjonistløper som ikke har, men tar seg tid, til trening. Og det er for det meste det denne bloggen handler om. Treninga jeg får til i hverdagen. Trening, på godt og vondt, og veien mot små og store mål- nå IRONMAN HAUGESUND 70.3 og FRANKFURT MARATON i 2014... og litt hist og her underveis!

tirsdag 3. mai 2011

Bygger opp garderoben og godfølelsen

Idag simpelthen elsker jeg å jobbe i SATS! Ja, jeg gjør det andre dager også, men idag har jeg hatt bursdag, jul og lønningsdag på en gang.
SATS samarbeider med Nike, og fører Nike-klær i shopen. I forbindelse med Nike training for Runners og SATS Running Club, har jeg fått klær sponset av Nike, og idag mottok jeg en  herlig gavepose!

T-skjorte x2, langarmet, overtrekksjakke, tights, shorts og sko

Skoene, Nike Lunarglide + 2 skal testes i morgen tidlig, da har jeg earlybird løpedate med Marit. Det skal forøvrig gå meget rolig for seg, for å bygge opp litt overskudd og selvtillit til Sentrumsløpet. Skarverennet tok litt på, kveldens fest kanskje mer enn selve skirennet, som forøvrig var en helt fantastisk opplevelse med sol fra skyfri himmel. Anbefales!
Dette er ikke et illustrasjonsfoto, dette har jeg tatt!


Kun få dager før Sentrumsløpet er jeg nokså usikker på formen. Rettelse, formen er god, men farta?  Usikker på hva jeg skal legge meg på. Mye folk og oppoverbakke i starten kan brukes som en fordel; da kan det vanskelig bli for fort. Så får jeg løsrive meg fra klokka og kjenne etter på kroppen. Lettere sagt en gjort. Men jeg er innstilt på at det skal koste litt; no pain, no gain! Sånn er det bare. Minner meg forresten på om Oslo halvmaraton 2009, der jeg ble liggende bak en fyr som hadde tatovert (?) det på leggen. Gjett om jeg hata!

Og så er det hvilke sko, med eller uten musikk, shorts eller tights...livet består av mange viktige valg.

Mandag hadde jeg store planer om en intervalløkt, men det ble heller 7 km i et , der og da, utfordrende tempo. Njaal var i god form og løp fra meg de siste kilometerne. Jeg forbannet helgens fest, og kunne ikke skjønne hvordan jeg skulle kunne holde et enda høyere tempo til helgen. Jeg avsluttet med noen bakkedrag, ikke så tunge eller raske, men det ser fint ut.


Og de lokket frem en godfølelse, og den skal jeg holde på hele uka!

Popliteus plager meg, så neste uke planlegger jeg å ta løpefri. Men det er neste uke. Til lørdag skal det springes. Jeg (tror) jeg gleder meg!





12 kommentarer:

  1. SKjønner at jeg jobber på helt feil plass, det er SATS som gjelder for Nike-babes ;-)

    Og ingen musikke; musikk er kun tillat om du IKKE skulle velge "no pain, no gain" varianten :-) Silja

    SvarSlett
  2. hmm, visste ikke at det var en link mellom musikk og smerte. Tror absolutt jeg velger no pain just rockn'roll -))

    Lykke til,
    (- for sjalu til å nevne klærne - at all.)

    SvarSlett
  3. Åh, så gøy med GRATIS løpeklær! Godt du får noe igjen for alt du gir til SATS :)

    Godt å få en god Sentrumsløpetprat i dag morges - det kommer helt sikker til å bli mye pain, men vi får fokusere det vi klarer på hvilken gain det blir.

    Musikk...usikker jeg også! Silja, du må utdype antimusikkargumentasjonen her :)

    SvarSlett
  4. Herlige klær!
    Lykke til i Sentrumsløpet! Gleder meg til rapport fra deg og alle de andre som deltar!

    SvarSlett
  5. Marit, her kommer antimusikkargumentasjonen: når du skal prestere skal du ha full fokus på løpet ditt, da skal du ikke la Billy Idol drive deg til å starte ut for hardt og for fort, heller ikke la AC/DC kjøre deg i senk så du sprekker midtveis (og, legg merke til at jeg ikke nevner noe om love-songs for det sier seg selv at man i alle fall aldri velger å løpe med rolig musikk på øret!!). Poenget er ikke å stenge verden ute på et løp, poenget er å være tent, våken og 170% tilstede i løpet ;-) (musikk til løping er greit når man restitusjons-jogger, bare skal gjennomføre et løp eller løper hjem fra jobb og kun er akopagnert av bilstøy; men ikke når man skal prestere :-)

    Hem, gir dette kun mening for meg eller?? ;-))) Silaj

    SvarSlett
  6. Tja, makes sense, men jeg er ikke helt enig. For meg gir musikk på øret mulighet til å fokusere 100 % på løpet, ikke på andre rundt meg, deltakere og tilskuere. Det gir meg dessuten det bittelille ekstra kicket. Men da er det en nøy planlagt spilleliste med omtanke bak og musikk valgt med omhu. For meg er restitusjonsturer de der jeg kan tenke fritt, høre, se,lukte og føle omgivelsene, oppleve kroppen og pusten. I løp med tidtaking når det å få ut max, er det kun ett ben forann det andre som teller. Minst mulig tankekjør, mest mulig kraft fast forward. Så her er vi forskjellige. Og det skulle bare mangle:-)

    SvarSlett
  7. ojojoj...den Nike-pakka var superflott. Gleder meg til skorapporten:)

    jeg synes det er skikkelig vansklelig å finne gode løpesanger...har dere noen flotte så syng ut.

    SvarSlett
  8. Ååååå, så mye stilig! Masse lykke til på lørdag, jeg er sikker på at det kommer til å gå kjempebra. Skal heie på deg! :)

    SvarSlett
  9. Åh, skikkelig misunnelig på den pakka. Skulle gjerne fått slike "godteposer" i ny og ne. Velfortjent da. (c:

    Har ikke vurdert om jeg skal løpe med eller uten musikk, men er enig i at det ikke gir nok fokus på løpet og rett fart... Viktig forøvrig å ikke la seg rive med i starten. Mange tar drepen på beina i slottsbakken - og da er det ganske langt igjen etterpå. La de andre stresse avgårde, og så passerer du dem bare ti minutter senere når de sleper sine melkesyre-trøtte ben og du fortsatt er sprek og lett. (c;

    SvarSlett
  10. Åh så masse fint. Jeg har lunarglide i lilla som hverdagssko. De er såå digge.

    SvarSlett
  11. Veldig gode argumenter både for OG imot musikk. Man lager selvfølgelig en nøye utarbeidet musikkliste i forkant, men jo, man mister litt av løpsopplevelsen og tilstedeværelsen. Jeg tror også jeg presterer bedre med musikk, for da hører jeg ikke hvor sliten jeg er, men det føles litt feil å ha på headset løpende forbi folkmengdene...

    SvarSlett
  12. Jeg smiler; utrolig hvor forskjellig man er og godt er det!! Og fordi vi er forskjellige så er det viktigste at hver og en av oss finner ut hva som passer best for oss. "Gode råd" og andres meninger og erfaringer skal tas for det det er, nemlig ikke annet enn "gode råd og tips" som man kan bruke som veiledende.....til slutt må man finne sin egen fasit ;-) Silja

    SvarSlett