Om meg

Bildet mitt
Wannabe triatlet og mosjonistløper som ikke har, men tar seg tid, til trening. Og det er for det meste det denne bloggen handler om. Treninga jeg får til i hverdagen. Trening, på godt og vondt, og veien mot små og store mål- nå IRONMAN HAUGESUND 70.3 og FRANKFURT MARATON i 2014... og litt hist og her underveis!

onsdag 18. mai 2011

De største seierne

Det handler ikke om antall loggførte kilometer eller fullførte løp. Ikke om minutter pr. kilometer eller hvor mange jeg klarte å "plukke" i et løp. Det handler om de små kampene i hverdagen.

Idag ble en slik kamp utkjempet.

Jeg: sykle til jobb, løpe hjem. Perfekt opplegg.
Jeg: Er ikke en dagens dobbel litt overkill noen dager før halvmaraton?
Jeg: Nå har jeg faktisk ikke løpt en tur over en mil på mange uker. Dette må til.
Jeg: Det er meldt regn.
Jeg: Det er godt å løpe i regnet. Blir ikke så varmt. Dessuten er jeg vannfast.
Jeg: Du kan jo bare ta t-banen et lite stykke lenger enn planlagt. Så blir det ikke så langt. Så kommer du fortere hjem.
Jeg: Jeg tror jeg holder meg til den opprinnelige planen.

På jobben snakker vi om sterke øyeblikk. I et sterkt øyeblikk er personen sterkere enn situasjonen. Man makter å sette sin egen vilje ut i livet gjennom valg. Jeg hadde ett sterkt øyeblikk mtp trening idag. Den fikk meg ut av døra på jobb, ikledd løpetøy. Det innebar den siste timen på møte, ferdig påkledd og klar. Godt jeg jobber et sted der dresscode ikke er et samtaletema.

Jeg tapte mot værgudene. Etter 30 min åpnet alle himmelens sluser seg.

Og hva vant jeg?
Langs Østensjøvannet
Gjessene ved Østensjøvannet. Smil fra turgåere ved Skullerud. 6 av 14 km på grusveier og så og si bilfritt hele veien. To smilende og blide barn, som overøste en sliten og våt mor med klemmer. Ett kne som holdt hele veien.


Jeg vant mot klokka, mot presset, mot tidsklemma, mot motviljen.

Det er de små seierne i hverdagen som er de viktigste, som koster mest og smaker best.

7 kommentarer:

  1. Hipp Hipp.
    Jeg løp også i regnet idag. Lovet meg selv dyrt og hellig at hvis jeg fikk gå opp den lengste bakken skulle jeg overse regnet.
    Faktisk en av de mest oppløftende turene jeg har hatt siden snøen gikk. Fossregn er gull for allergikere!

    Lykke til i Sverige.
    Er du heldig regner det der også!

    SvarSlett
  2. Så fint innlegg!

    Jeg løp også i regn i dag, tror det ble mange perser på SRM pga regnet. Deilig!

    Lykke til på lørdag!

    SvarSlett
  3. Hei Anna! Ja, kamper i hverdagen er det plenti av og det skal sin kvinne til for å stå i mot fristelsen til å gi opp. For å gi opp er veldig mye enklere enn å stå den av. Vi jobber med rus begge to og vet at de sterke øyeblikkene ikke er så mange i de miljøene og vi prøver å hjelpe til når slike øyeblikk faktisk kommer. Våre kamper er kanskje ikke så på død og liv, men vi står overfor fristelser alle sammen(og kan godt huske på alle gangene vi selv ender opp i sofaen istedenfor i regnværet når vi dømmer en narkoman som ikke klarer å slutte).

    Lykke til i Gøteborg!

    PS har forresten bestilt flybillett til NY og ser på hotelltips. Skal prøve å koble oss sammen på facebook så vi kan få bestilt hotell. CU :o)

    SvarSlett
  4. Så godt skrevet!

    Lykke til på lørdag, jeg gleder meg til rapporten :)

    SvarSlett
  5. KNALLBRA! :-) Hipp hurra! Imponerende og hvilken tilfredstillende følelse du må ha følt!!!? :-) Fantastisk herlig!!

    SvarSlett
  6. Jepp dere, Gøteborg blir bra, med og uten regn. Det er sånne opplevelser som igår som gir meg lyst til å delta og oppleve løpeglede sammen med MANGE andre.
    Ingunn: Det er en kamp om tilværelsen uansett...
    I New York skal det ikke regne ihvertfall! Nå er det plutselig ikke lenge igjen.

    SvarSlett
  7. Så herlig! Det er i disse situasjonene jeg bruker "Don't think, run" og "just do it" aktivt, og forsøker å tenke på alle gledene med løpingen. Akkurat som du gjorde, og fikk oppleve, her. Nydelig. Lykke, lykke til i morgen!! Iiiiiik (nervøst hvin). (c:

    SvarSlett