Om meg

Bildet mitt
Wannabe triatlet og mosjonistløper som ikke har, men tar seg tid, til trening. Og det er for det meste det denne bloggen handler om. Treninga jeg får til i hverdagen. Trening, på godt og vondt, og veien mot små og store mål- nå IRONMAN HAUGESUND 70.3 og FRANKFURT MARATON i 2014... og litt hist og her underveis!

onsdag 1. desember 2010

En liten tur i fryseskapet

Jeg skrev jo så ivrig igår om kulde og luftveier og bla, bla, bla. Men å ta onsdags-/ kjærestetreninga inne på SATS? No way.
Så det var bare å pakke på seg.
Sjekk "grilldressen"

Ullsokker, kompresjonstights under vintertights, sports- BH, ulltrøye, tynn fleece og jakke. Tykke slalom-hansker, buff ,refleksvest og lue. Og løpesko og brodder så klart. Puh, det føltes som noen ekstra kilo å drasse på, men sannheten er at det nok var gårsdagens møllemil som fortsatt satt i bena. Så turen ble kort, under 7 km, men løypa er rimelig kupert, så absolutt en god treningsøkt.
Småkjølig

Så da svelger jeg mine ord fra igår og medgir at det å løpe ute til tross for mange minusgrader egentlig går bra. Men neste gang skal jeg bytte ut iskalde kompresjonstights med ordinære ullstilongs. Og den helt tilfeldig valgte (og grusomt stygge!) ett-eller-annet-svensk-fotballag-supporter-lua i et-eller-annet-syntetisk-materiale må vike for en for eksempel Gore lue. Godt jeg har bursdag snart.Også med tanke på at jeg er en dag nærmere Oslo triathlon (påmelding starter 6.12), og skjønner at det krever en hel del med utstyr, for ikke å snakke om trening...

4 kommentarer:

  1. You rock; fantastisk bra at grilldress bilde;-) skal du melde deg på lang eller kort distanse på oslo tri?

    SvarSlett
  2. Får teste kort først.Er ingen stor syklist akkurat. Men det er jo mest for moro skyld.

    SvarSlett
  3. Brrr, høres bare så kaldt ut... Men kjekt å høre hvordan du kler deg i kulda. Holder det med et par vanlige sokker? Var det behagelig med tykke hansker? Og trenger vi brodder i morgen, tror du?

    SvarSlett
  4. Jeg bruker vanlige Ullvang ullsokker, den tynneste varianten. Gikk helt fint. Tykke hansker var ok, selv om jeg har en tendens til å bli ganske varm og svett på hendene. Brodder er nok greit med tanke på at vi skal "klatre" opp en ganske lang bakke.

    SvarSlett