Om meg

Bildet mitt
Wannabe triatlet og mosjonistløper som ikke har, men tar seg tid, til trening. Og det er for det meste det denne bloggen handler om. Treninga jeg får til i hverdagen. Trening, på godt og vondt, og veien mot små og store mål- nå IRONMAN HAUGESUND 70.3 og FRANKFURT MARATON i 2014... og litt hist og her underveis!

fredag 24. desember 2010

IkkesaaUperfekt å springe julen inn!

Tidlig formiddag, julaften, nydelig sol, knitrende snø og ikke så avskrekkende temperatur på -10 grader. Alt lå til rette for en deilig tur i behagelig tempo.
Holmlia på sitt beste
Turen jeg valgte idag er en av favorittene. Den er nokså flat de første 4 km, forbi Søndre Ås gård og til Kolbotn. Derfra går det seigt oppover  mot Tårnåsen i godt over 1,5 km. Gårsdagens 75 knallharde minutter på SATS kjentes godt i bena. Noen ganger kjennes det å løpe som å fly. Opp bakken idag var det mer som å krabbe. Men jeg kom meg opp og ut på flata, og da var det godt igjen. Bortsett fra at en sur motvind sved i ansiktet og jeg trodde linsene skulle fryse fast på øyeeplet. Vel, fullt så ille var det vel ikke, men jeg hadde fine små frosne dråper på øyenvippene ihvertfall.
Kongeveien, litt uskarp, som synet
Vel hjemme etter i overkant av en time og med 12,3 tilbakelagte km møtte jeg Njaal i døra, han skulle løpe samme turen før han ikler seg forkleet og starter på julemiddagen.

Garmin klokke og GPS fungerte helt utmerket idag, i motsetning til i forgårs. Da var jeg litt ivrig på avtrekkeren, og startet klokka før GPS hadde "funnet satelitter". Førts når jeg kome hjem oppdaget jeg at den ikke hadde koblet seg på, grrrr! Men her er dagens harde fakta .

Da er det vel ikke noe mer å si enn riktig god jul!

2 kommentarer:

  1. Det så ut som en nydelig tur! God jul til deg og dine!

    SvarSlett
  2. Løypa så helt perfekt ut, DIGG! Solid løpetur du fikk :-)

    SvarSlett