Om meg

Bildet mitt
Wannabe triatlet og mosjonistløper som ikke har, men tar seg tid, til trening. Og det er for det meste det denne bloggen handler om. Treninga jeg får til i hverdagen. Trening, på godt og vondt, og veien mot små og store mål- nå IRONMAN HAUGESUND 70.3 og FRANKFURT MARATON i 2014... og litt hist og her underveis!

mandag 8. august 2011

Sannhetens time

Så har tiden kommet. Det jeg i et øyeblikk av blind, naiv galskap meldte meg på mens gradestokken var blå og juleforberedelsene så vidt igang, er rett rundt hjørnet. Nå skulle jeg ønske at jeg kunne skrive at endelig skal mange, lange, harde treningsøkter resultere i heder og ære. Det er en sannhet med modifikasjoner.


Jeg har løpt, jeg har sykla og jeg har i det minste prøvd å svømme. Sånn rett før en konkurranse tror jeg selv den mest garva utøver tenker på alt en kunne og burde ha gjort annerledes eller bedre. Men som jeg konstaterte i bilen på vei til "generalprøven"; jeg har gjort det jeg har kunnet, ut fra mine forutsetninger. Jeg har ihvertfall ikke skulka treninga!

Idag var det altså siste gjennomkjøring på sykkel=> løp. Unger og mann ble plassert på solfylte Hvervennbukta, mens jeg prøvde å suse av gårde langs Gamle Mossevei. Syklinga gikk egentlig greit, jeg fant roen på tempostyret og bena responderte som forventet i 19,5 km.
Løpingen var værre, det gikk trått. Det ble 3,5 km med noen kjipe oppoverbakker som jeg håper jeg slipper å møte på lørdag. Målet om å ligge på < 4.30 tempo kjennes litt utilgjengelig.
En siste test av svømming og våtdrakt håper jeg å få til på Sognsvann på onsdag.

Jeg må legge mine egne(til tilder destruktivt høye) forventninger til side, og innse at denne gangen har min kjære make rett. Han sier :" du er jo med på dette her for å se hva det er" og "det er en ulempe, men også en fordel, at du ikke vet hva du går til. Du har jo aldri gjort det før". Så sant, så sant. Og da bør vel forventningene mine samsvare med det? Og ikke med det jeg tenker og føler når folk som virkelig ikke har peiling utbryter "Oslo triathlon, sprinten ja. Da blir det vel Norseman neste." Joa, skal tenke på det, du.

Jepp, det får være nok triathlongnål. Lørdag blir moro. Det blir svette og slit, forhåpentligvis litt testing av grenser, men også en god del mestring. En mellomting mellom "jeg er god, jeg er bra, jeg er best" og "go hard or go home!" tenker jeg!

6 kommentarer:

  1. Jeg ler "mine egne(til tilder destruktivt høye) forventninger" :-) jævlig bra sagt!!! :-) Men du: dette her kommer til å gå som smurt flesk på veggen! Ingen grunn til å engste seg! :-)

    Og hvorfor er det slik at man får slengt etter seg "Du blir vel med på Norseman til neste år du nå?" når man sier man skal prøve triathlon? Jeg slutter aldri å forundre meg over det kommentaren du...

    Ses vi i vannet på onsdag da?? jeg håper å få en siste svømmeøkt onsdag ettermiddage/kveld; hyggelig med selskap i vannet ;-)

    SvarSlett
  2. Nei, jeg skal slutte å engste meg. Problemet er vel at jeg ikke klarer å definere HVA jeg egentlig føler; engstelse, redsel, nervøsitet, glede, yrhet...?
    Er ikke i vannet før tidligst 1830, må tjenestegjøre på SATS først.Og ser at det er lovet 13!! grader på onsdag. Brrr!

    SvarSlett
  3. Åh, er så spent på hvordan det vil gå med deg! Uansett blir det en ny opplevelse, og forhåpentligvis klarer du å dempe presset du setter på deg selv, slik at du får en god opplevelse uansett resultat!

    Altfor mange folk uten peil med slurvete kommentarer ;) Jeg har fått noen "Ultraløp neste, eller?" bare fordi jeg har løpt et par HALVmaraton!

    SvarSlett
  4. Så fantastisk kult!! Blir rent ivrig her jeg sitter. Dette blir såååå spennende. Det som er BRA med å gjøre noe for første gang er at man ikke har noen tidligere bragder å forholde seg til. Om du stiller neste år også må du liksom forbedre deg. Nå er arkene blanke, og det er egentlig bare å gjøre ditt beste (og litt bedre, mistenker jeg). Du er god! Du er bra! Du er best! Kjør på!

    Norseman - DET er noe heeeelt annet. Samme med ultraløp. Det er ingen naturlig overgang fra henholdsvis triatlon og maraton. De folka vet ikke hva de snakker om.

    SvarSlett
  5. Jeg heier på deg! Dette blir spennende og jeg gleder meg til å høre hvordan du kommer til å oppleve lørdagen. Tvi, tvi og husk å dra ned prestasjonsforventingene (er det et ord?)Her har vi kanskje begge mye å lære...

    Lykke til!

    SvarSlett
  6. Masse lykke til, Anna! Du er kjempetøff!

    SvarSlett