Om meg

Bildet mitt
Wannabe triatlet og mosjonistløper som ikke har, men tar seg tid, til trening. Og det er for det meste det denne bloggen handler om. Treninga jeg får til i hverdagen. Trening, på godt og vondt, og veien mot små og store mål- nå IRONMAN HAUGESUND 70.3 og FRANKFURT MARATON i 2014... og litt hist og her underveis!

fredag 19. august 2011

Hva nu, lille du?

Denne uka har jeg måtte jobbe litt med å unngå post-triathlon-blues. Jeg hadde ventet, lengtet, gruet og gledet meg i mange lange måneder, og i løpet av 90 minutter var det over. Både en herlig lettelse, men også et tomrom. Hva skal jeg finne på nå?

Heldigvis er det et drøss av løp å melde seg på fremover, så høsten skal ikke bli kjedelig. Mine mer eller mindre fastlagte planer er:

24.9: Oslo Marathon, 21 km
01.10: Oslos Bratteste, motbakkeløp
15.10: KK-mila, Oslo
22.10: Hytteplanmila, Hønefoss
12.11: 3-sjøersløp, 21 km Stavanger
Njaal og en svært misfornøyd jente på Hytteplanmila ifjor. I år blir det barnevakt.

Tror jeg legger inn støtet på motbakkeløpet (har noen SATS-damer og div. andre smårips å vise hvor skapet skal stå). Ellers så gjenstår jo ett av 2011's hårete mål, nemlig mila på 45 minutter, eller der omkring. På hjemturen fra jobb onsdag føltes ikke det som en umulighet, men det koster minst like mye som det smaker.



Ellers har jeg mer eller mindre bestemt meg for å løpe marathon neste år. Har meldt min interesse for (det utsolgte) London marathon i april. Ellers blir det Berlin til høsten. Til min store glede har storesøster igjen funnet løpegleden, og har samme ambisjon som meg. Hun er fra 0 til 100, that's the spirit!

For min del er marathon-tanken noe som må modnes, og selvklart krever det sine forberedelser. Jeg har foreløpig absolutt ingen tidsambisjoner eller mål, men det kommer nok, sånn ca. samtidig som angeren?

Skal jeg både løpe langt og delta i triathlon til neste år, må jeg slutte å tøysetrene, og få inn litt skikkelig kvalitet. Styrke, spesifikk trening og skadeforebygging må til. Derfor står en Personlig Trener veldig høyt oppe på prioriteringslista nå. Så gjelder det bare å finne Den Rette. En som finne mine motivasjons-triggerpunkter, som kan overbevise meg om at styrketrening er gøy (og ikke altfor tidkrevende), en som har noe løpe(svømme, sykle)erfaring og får meg både raskere og seigere (ja, jeg skjønner at det krever en hel del egeninsats), være tilgjengelig i sentrum før kl 0800 og som har forståelse for at ingen mål eller løp her i verden er verdt å forsake smågodt for!
Where art thou?




7 kommentarer:

  1. Spørsmålet er vel kanskje HVOR du vil trene med din PT? Finne en lokalisasjon som er overkommelig i forhold til jobb, barn osv. Det bør ikke gå bort mye ekstra tid i reise til og fra PT for da blir det bare stress og man må for all del ikke assosiere en PT-time med STRESS; det blir helt feil. Kan komme med forslag til GODE trenere men det forutsetter at vi vet ca. hvor det blir praktisk for deg å trene osv. PT er bra; jeg håper å kunne fortsette med min PT til høsten igjen ;-)

    SvarSlett
  2. Både skadeperioder, demotiverte perioder og post-konkurransedepresjoner blir veldig mye lettere med litt planlegging og nye påmeldinger. Har du registrert deg og betalt inn for London på Springtime sine sider? Tror man er sikret plass da. Det skal være en såkalt "lettløpt"/rask løype. En god PT hadde vært så bra, men vankelig å finne. Lykke til i jakten!

    SvarSlett
  3. Jeg anbefaler også en PT. Den er en uttrolig bra investering. Hadde det godt ant så kunne du ha fått min plass på Oslo halvmaraton. Jeg for jo ikke bruk for den likevel..:(

    SvarSlett
  4. Haha, jeg husker Njaal løp forbi meg i den første oppoverbakken på Hytteplanmila ifjor - MED barnevogn :)

    Veldig spennende med maratonplaner! Du kommer nok til å få grundig rapport fra Janicke og meg om Berlin, i hvert fall...

    SvarSlett
  5. Silja: det må jo bli i sentrum, og et SATS senter, obligstorisk for meg ;-) og for den rette kan jeg godt bevege meg ut av bykjernen. Men enig i at det ikke må oppleves som stress.
    Nina: jeg har vart påmeldt OM siden ifjor engang:-)
    Janicke: har mailet m rogaland marathon tours, eller hva det hete4. Tror egentlig st jeg venter til Berlin.
    Astrid: det var mange som la merke til N m vogna ifjor. Og jeg glefer meg til rapporter både om løpet og byen.

    SvarSlett
  6. London maraton er kanon! Masse folk, flott og lett løype. Men Berlin er forsåvidt det samme da...Så - uansett hvem de av de du velger, så blir det bra :)

    mvh Tim

    SvarSlett
  7. Nå minnet du meg på alt det jeg daglig forsøker å glemme, styrketrening og skadeforebygging, (sukk, sukk, sukker).

    PT vet jeg ikke om jeg hadde taklet, blir alltid så barsnlig rebelsk når autoriteter forteller meg ting jeg ikke vet -)

    SvarSlett