Om meg

Bildet mitt
Wannabe triatlet og mosjonistløper som ikke har, men tar seg tid, til trening. Og det er for det meste det denne bloggen handler om. Treninga jeg får til i hverdagen. Trening, på godt og vondt, og veien mot små og store mål- nå IRONMAN HAUGESUND 70.3 og FRANKFURT MARATON i 2014... og litt hist og her underveis!

lørdag 19. mars 2011

Jeg ønsker meg...

...først og fremst fred på jorden og nei til atomkraft! Og vår! Men sånn rent bortsett fra det, står ting jeg kan oppnå og få på ønskelisten. Nemlig nye sko og klær!

Ny sesong betyr nye løpesko. Og fort skal det gå, og da er det lettvekt/ konkurransesko som gjelder.Litt over gjennomsnittet ofte tar jeg turen innom Løplabbet på Ski Storsenter. De som jobber der er på fornavn med barna mine...
Men så er det det å velge de rette skoene. Jeg har lest og hørt litt, og prøvde Adidas Adizero Aegis

men jeg ble ikke overbevist. Fikk ikke prøvd de på mølla, så jeg har de litt i bakhodet.
Ett annet par jeg vurderer, er Asics Gel-Noosa tri 5. Siden jeg nå skal prøve meg på triathlon, og ikke har ubegrenset med midler, og det skal både kjøpes inn sykkel og våtdrakt osv, så er det vel greit med en sko som både er lett og tilpasset til triathlon?

Sykt flashy!


Disse har ikke Løplabbet tatt inn, så jeg får finne de et annet sted. Kommer til å synes ihvertfall.

Av klær har jeg lest flere som har skrevet om løpekjørt. Skeptisk. Men denne var jo fin, med innebygget shorts.
Løpeskjørt fra Puma

Ellers har jeg allerede kjørt shorts, men den er jo altfor stor! Str. L. Anyone?
Nike Shorts, min er sort med rosa detaljer


Ny løpejakke må jeg ha. Den mest brukte er ødelagt i glidelåsen, så jeg må tråkke oppi den. Og dessuten er den altfor vid. Det må være litt kroppsnært, med gode lommer. Hette er bortkastet, spør du meg.
Nike Storm Fly Jacket
Denne fra Nike kan være noe. Bortsett fra prisen da; 1200 kroner er i drøyeste laget.

Og så var det nye freshe t-skjorter! Det er en forbruksvare. Jammen er det stor kvalitetsforskjell. Noen stinker død og fordervelse etter to ganger. Og andre "tråder" lett, og blir stygge. Nike sine synes jeg er best til nå, men modellen kunne vært litt lenger. Liker ikke å springe med rumpa bar. Og i år skal jeg ha en singlet eller to til de varmeste dagene.
Singlet fra Adidas til varme dager


Når kommer feriepengene, sa du?

5 kommentarer:

  1. Her i Uniten er det mye treningsskjørt. Strengt tatt går de alle sammen i kort-kort, om de kler det eller ikke. De går med shorts, ugs og boblejakke. Men vektstang og skjørt ser rart ut synes jeg da, kanskje man blir vant til det? Har selv gått litt amokk i Nike-store. Min pasjon for løping er jo ganske fersk og hadde bare med meg to caprilange løpetights -nå har jeg fler.. Selv liker jeg jakker/gensere med hetter, får vondt i ørene når det blåser og liker å dekke halsen. Smaken er som baken. Kommer du forresten til New York i juni? Det er hel- og halvmarathon som går av stabelen nå snart og det ble litt i tøffeste laget for meg..

    SvarSlett
  2. Hvorfor skeptisk til løpeskjørt? jeg spør for jeg er nysgjerrig, ikke for noe annet :-) selv synes jeg "benklær" er vanskelig, om det er skjørt eller shorts.....eller vanlige bukser, men vi har jo alle våre "fobier" :-)

    Triskoene er veldig lite dempet men da selvsagt veldig lette! Deilig med lette sko når man skal løpe med sykkelben, for tyngre ben enn sykkelben skal man lete lenge etter ;-) flashy, vel, du blir ikke alene om å ha flashy sko i alle fall! jeg synes de er kule jeg da!

    Hvilken våtdrakt og sykkel tenker du å kjøpe?

    SvarSlett
  3. Silja: jeg er skeptisk til løpeskjørt fordi de ofte er så korte. Men jeg må kanskje prøve?
    Gruer meg litt til de tunge sykkelbena ja, men etter at halvmaraton- kjøret er over i slutten av mai, er det det som står i fokus; sykle og løpe rett etter hverandre.
    Når det gjelder våtdrakt har jeg ikke peiling. Sykkel får jeg jo låne, men jeg må jo ha noe å trene med. Ev. om jeg småsykler med min egne helt ok hybrid og "trener" med en lånt racer. Kanskje du ha noen tips?

    Ingunn: See you in NY:-D

    SvarSlett
  4. *Sikle* Her var mye godis! Må ut på shopping jeg og nå, kjenner jeg.

    SvarSlett
  5. Jeg har veldig lyst på et løpeskjørt egentlig. Det er ikke alle som er kjempekorte, og når det er med shorts under, så er det ikke ille i det hele tatt =)

    SvarSlett