Om meg

Bildet mitt
Wannabe triatlet og mosjonistløper som ikke har, men tar seg tid, til trening. Og det er for det meste det denne bloggen handler om. Treninga jeg får til i hverdagen. Trening, på godt og vondt, og veien mot små og store mål- nå IRONMAN HAUGESUND 70.3 og FRANKFURT MARATON i 2014... og litt hist og her underveis!

lørdag 23. oktober 2010

Nye sko og lynkurs i løpeteknikk

Mizuno Wave Presicion 11
Igår hadde jeg gleden av å unne meg ett par nye løpesko. Ikke at det skorter på sko, men de gamle Wave Riderne har tjent meg trofast i over ett år, så det var absolutt på tide.
Jeg tok turen til Løplabbet på Ski Storsenter og det er en fornøyelse å bli betjent av noen som kan sakene sine!
Jeg var eneste kunde og fikk derfor full oppmerksomhet. Og et lynkurs i løpeteknikk. For det var et sørgelig syn. I opptak slow motion var det helt tydelig at jeg lander kraftig på hælen. Ganske ille å se på, men trøsten er at  det er tips og triks å jobbe med, og de ansatte tok seg virkelig tid til å vise og korrigere. Ved siste skopar jeg prøvde, var teknikken noe forbedret.

Noe jeg må jobbe med er overkroppen og tenke på at armene skal svinge fra å hente en drops i baklommen til å putte den i munnen. Videre må jeg jobbe med å treffe bakken med foten like foran eller under hofta. Videre fikk jeg råd om å ta lengre skritt når jeg løper på mølla og lene meg mer fremover med overkroppen.

Disse små tingene skal jeg øve på. Så imorgen den dag er det ut på tur med de nye skoene og da skal teknikk være i fokus.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar