Om meg

Bildet mitt
Wannabe triatlet og mosjonistløper som ikke har, men tar seg tid, til trening. Og det er for det meste det denne bloggen handler om. Treninga jeg får til i hverdagen. Trening, på godt og vondt, og veien mot små og store mål- nå IRONMAN HAUGESUND 70.3 og FRANKFURT MARATON i 2014... og litt hist og her underveis!

onsdag 27. oktober 2010

Løping på ukjente plasser og et vondt kne


I skrivende stund sitter jeg i København, spiser pastasalat fra en plastikkboks og drikker rødvin fra kjøkkenglass. Ah, hva var vel livet uten et realt hotellopphold?


Jeg er på studiereise med jobb, og i motsetning til mange av mine kollegaer som ser på dette som en anledning til å skulke treninga, er dette for meg en gyllen anledning. (Forholdsvis) lange morgener, alene på badet, masse tid på ettermiddagene, fri fra daglige plikter; det er ensbetydende med masse tid til trening.

Takk være det helt geniale programmet Endomondo, var jeg godt forberedt på dagens løpetur. Løypa var klarlagt på forhånd, og ble jeg usikker på om jeg var på rett vei, var det jo bare å sjekke GPS. Genialt, spør du meg.
http://www.endomondo.com/workouts/3740784

En fin tur og en god start på en lang dag. Og selv om klokka ikke var mer en syv, var det masse folk ute på løpetur. Det liker jeg.

Det jeg ikke liker, er at kneet er vondt. Eller rettere sagt senen bak, på utsiden av kneet, fra bakside lår. Stivt og ubehagelig. Vet fortsatt ikke om det er de nye skoene eller søndagens tur. Men jeg får la være å løpe resten av uka, og se om det roer seg. Irriterende å aldri være helt fri for en aller annen vondt'e, men som de sier: den skade du ikke har hatt er den du kommer til å få. Så imorgen og sikkert på fredag også, blir det innetrening på SATS. Må jo trene meg opp til "den store utfordringen". Ligger forøvrig nokså dårlig ann,  kjenner jeg.

Eller må jeg jo si at jeg har hatt en god "langtur" idag også, 2,5 time fra butikk til butikk, det tar på. Resultat: som forventet, særdeles lite!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar