Om meg

Bildet mitt
Wannabe triatlet og mosjonistløper som ikke har, men tar seg tid, til trening. Og det er for det meste det denne bloggen handler om. Treninga jeg får til i hverdagen. Trening, på godt og vondt, og veien mot små og store mål- nå IRONMAN HAUGESUND 70.3 og FRANKFURT MARATON i 2014... og litt hist og her underveis!

søndag 24. oktober 2010

Langtur med nye sko

Dagens tur var et kamikaze- opplegg. Ikke siden oppkjøringen til Oslo Maraton 2009 har jeg løpt langtur, og ihvertfall ikke uten en makker. Men idag hadde jeg jo nye sko og teknikk friskt i minne.

Duppedittene var på plass, det samme med en håpløs rumpetaske som er altfor stor og et gedigent irritasjonsmoment. Og irritert var vel bare forbokstaven da jeg bestemte meg for å dumpe tasken etter 26 min eller vel 5 km. Mobilen skulle i lomma, og helt tilfeldigvis skulle jeg sjekke at Endomondo var i gang. Men smarte meg hadde glemt tastelås og det viset seg at den hadde levd sitt eget liv etter 1,3 km. Faktisk var jeg nå ute og gikk på skøyter!

Turen gikk ganske greit til, fra Holmlia om Hvervenbukta mot Ingierstrand og Bekkensten. Måtte jobbe med å holde tempo nede og prøvde å fokusere på teknikk. På vei tilbake ble jeg møtt av en iskald nordavind, gjett om jeg var glad for den noe ukledelige lua da? På tilbaketuren kjente jeg også antydning til irritasjon på utsiden av høyre kne. Jeg velger å tro at den kommer grunnet antall km og ikke på grunn av de nye skoene.

Running Workout | Endomondo

Jeg har enda ikke lært meg å legge ut Endomondo-bildet på bloggen, men linken viser turen, minus de første 5 km og den siste bakken/ snarveien. Den valgte jeg rett og slett å gå.

Uansett, en lang tur ihvertfall i antall minutter. Jeg var ute i 87 minutter og unnagjorde altså et sted mellom 15,5-16,5 km.
Resultat: øm på utsiden av kneet, usikker på de nye skoene, sur fordi jeg ikke får til Endomondo helt og fordi det der teknikk-gnålet faktisk ødela mye av gleden ved turen idag.

Men til uka blir det løping gatelangs (og på SATS) i Kongens by.

1 kommentar:

  1. Skikkelig langtur! Har aldri vært så langt sør, jeg. Og freshe, superlette sko, var på nippet til å kjøpe dem selv på Löplabbet. Har heller ikke funnet noen enkel måte å få endomondo-kart på blogg, men bruker print screen over i photoshop og fikser det derfra. Er dessverre mange fallgruver med all teknikken vi skal ha med på løpeturer nå, blir en del prøving og feiling før det går som smurt. Heldigvis kan man redigere en del på pc'en etterpå!

    SvarSlett