Om meg

Bildet mitt
Wannabe triatlet og mosjonistløper som ikke har, men tar seg tid, til trening. Og det er for det meste det denne bloggen handler om. Treninga jeg får til i hverdagen. Trening, på godt og vondt, og veien mot små og store mål- nå IRONMAN HAUGESUND 70.3 og FRANKFURT MARATON i 2014... og litt hist og her underveis!

søndag 4. september 2011

(No)Sunshine after a rainy day

En ekstra langtur sto på planen. Heldigvis er ikke planen  risset i stein, og langtur hadde jeg jo på mandag. Og idag regnet det, til de grader. Så jeg besøkte yr.no hyppig, speidet ut vinduet, men det så grått ut. Når jeg verken kan skimte Oslo sentrum eller Nesodden fra stuevinduet, da er det ikke mye pent vær i vente. Men det krever mer utholdenhet og viljestyrke å underholde en 6 åring og en 2 åring en hel dag, enn å kaste seg ut i det våte element. Og da statsmeterologene ikke kunne love noe annet enn nettopp regn så langt hjernen min er kapabel til å se frem i tid, var det bare å komme seg ut.

Og det var  slettes ikke ille. Er man våt, så er man våt. Og her kommer det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær inn. For i sånt vær er godt utstyr et must. 2XU bukse, Nike t-skjorte og Nike vindjakke var faktisk i det meste laget; for selv om det regner er det hyggelige 20 grader ute!
Nike Vapor lite Running Jacket, gull verdt!
En hyggelig lørdagskveld koster, så å si at jeg fløy opp bakkene er vel å ta i, men jeg prøvde å løpe etter følelse, ikke etter klokka, og det var deilig. 9 km og 48 minutter senere kunne jeg sende mannen ut på samme runde, og kaste meg inn i et ukjent antall runder dyre-lotto.

Morgendagens trenig blir veldig spennende, for da skal jeg ha min første økt med PT. Valget (som slettes ikke var vanskelig) falt på SATS Kampen/ Bislett sin Stefan Oud. Han er seriøs, dyktig og ikke minst, han løper, sykler og svømmer. Jeg gleder meg! (og jeg ber om myyye overskudd, da jeg skal til helvetes forgård aka IKEA etter treninga!)

3 uker til Oslo (halv)maraton, 4 uker til Oslos Bratteste. Jeg er i rute, er du?

7 kommentarer:

  1. Jeg føler mag klar til Oslo halvmaraton i alle fall. :o)

    Den jakka så ut som en regn-løpejakke. Er det det? Mine er bare vindtette, men i kraftig regn er jeg dyvåt og jakka tung. Det hadde vært kjekt med en som tålte litt regn.

    SvarSlett
  2. Toneklone: det er ikke en regnjakke. Men den er så tynn at den nesten ikke føles engang. Så den blir klissklass uten å tynge. Hvis du skal ha en jakke som holder fult ute, må det bli en veldig teknisk sådan, da den må slippe fukt ut. Mon tro det finnes der ute?

    SvarSlett
  3. Ahhrg, er så lei dette været. Jeg gikk klar av regnet under løpeturen i går, og det er ikke så ille tross alt når temperaturen er ok - men MÅ det regne HELE TIDEN?

    Klær er viktig - aller mest mentalt. Klær som føles tunge, tette, klemmer eller glir kan ødelegge enhver løpetur.

    Spent på å høre om opplevelsen med personlig trener! Regner med utførlig rapport (c:

    SvarSlett
  4. Det hadde vært så kjekt om en sånn jakke fantes. En som de tekniske skalljakkene mine, men mye tynnere og lettere. Jeg har ikke funnet noe til nå i alle fall.
    Alternativet er muligens sykkelregnjakke, men jeg er usikker på om de puster godt nok for løping?

    Og ja, klær som føles tunge, tette, klemmer eller glir kan ødelegge enhver løpetur. Og klær som gnager. Jeg tror jeg har mistet litt pupper i det siste for jeg har opplevd på de to lengre løpeturene mine nå at jeg har fått gnagsår under puppene! Det burde jo ikke vært mulig.

    SvarSlett
  5. off, det krever MYE viljestyrke å komme seg ut i øsende regn. Men det skal sies at det er stor forskjell på lett og kraftig regn.

    Spent på å høre hvordan PT-timen gikk. Han høres ut som en tøffing, så det ser jo lovende ut!

    SvarSlett
  6. Lykke til med PT!En slik regnjakke skulle jeg ha hatt! Særlig på søndag som var.

    SvarSlett
  7. Jeg er også spent på PT-rapport! :)

    Så lenge det ikke er kaldt synes jeg ikke det er så farlig å bli våt - men blir alltid litt bekymret for gps-klokke og telefon eller ipod...

    SvarSlett