Om meg

Bildet mitt
Wannabe triatlet og mosjonistløper som ikke har, men tar seg tid, til trening. Og det er for det meste det denne bloggen handler om. Treninga jeg får til i hverdagen. Trening, på godt og vondt, og veien mot små og store mål- nå IRONMAN HAUGESUND 70.3 og FRANKFURT MARATON i 2014... og litt hist og her underveis!

tirsdag 5. juli 2011

Utfordringer og fristelser

Pt lever jeg i et lite vakum. O store triathlon-spøkelse vaker over meg, men det er liksom en hel sommer til. I Form-løpet kjennes evigheter siden, og jeg klør i bena etter utfordringer. Og man får ikke mer moro enn man steller istand sjøl!

Jeg har fått en god rutine med å sykle til jobb, om ikke hver dag, så ihvertfall flere ganger ukentlig. Som tidligere skrevet har jeg et par veivalg, og de siste hjemturene har jeg valgt Kongsveien. Denne bakken som strekker seg 2 km fra Gamlebyen, forbi Sjømannskolen og opp til Nordstrandsplatået, rett i underkant av 100 høydemeter. Den blir brukt av et utall sykkelpendlere, i alle former og fasonger, unge som gamle. Nye og dyre, gamle og slitte sykler, alle rytterne har ett mål. Å komme seg til topps. Og noen av oss; fort!


Jeg har i tide og utide proklamert at jeg ikke har noe særlig til konkurranseinstinkt. Men den biter meg i baken opp denne bakken. To ganger har jeg blitt liggende bak andre syklister på fortauet, og tenkte aldri mer. Neste gang la jeg meg likesågodt ut i veien, og kunne sykle uhemmet oppover. Og ny rekord ble det, rett i underkant av 6 minutter. To be continued...

Ellers har det blitt noen fine løpeturer de siste dagene; en rolig langtur på søndag i behagelig tempo og 20 x 1 min intervaller på hjemveien idag, i et ikke akkurat behagelig tempo. Og sånn går no' dagan'.

Og når man trener og er aktiv, kan man visst kose seg litt ekstra? Jeg er rett og slett hekta:
Anbefales!

Neste uke er det ferie, men det popper kanskje inn et innlegg i ny og ne? For her skal det ikke ligges på latsida.
GOD SOMMER!




4 kommentarer:

  1. Høres ut som du sjeldent ligger på latsia; god ferie! Jeg er ikke det spøtt bekymret for tri-formen din nei ;-))))

    SvarSlett
  2. Jeg trodde det var en skrivefeil. 6 minutter?! Sykt. Og jo, jeg ser tydelig konkurranseinstinktet i deg, både viljen og temperamentet ;-)
    Den isen må testes snarest.

    SvarSlett
  3. Ikke mye latskap å spore her. (c: Ferie gir jo bare ekstra mulighet for trening så du kommer til å være i fantastisk form til høstens utfordringer. God sommer!

    SvarSlett
  4. Ooh, lakrisis, det så godt ut! Nå ble jeg fristet.. :)

    - Riktig god ferie!

    SvarSlett