Om meg

Bildet mitt
Wannabe triatlet og mosjonistløper som ikke har, men tar seg tid, til trening. Og det er for det meste det denne bloggen handler om. Treninga jeg får til i hverdagen. Trening, på godt og vondt, og veien mot små og store mål- nå IRONMAN HAUGESUND 70.3 og FRANKFURT MARATON i 2014... og litt hist og her underveis!

tirsdag 14. august 2012

Hverdag

Ferien er ugjenkallelig over. Den ble innledet med en uke ryggvondt, noe som satte en effektiv stopper for det meste av aktivitet.
Deretter var det varmen som dempet løpegleden. Til tross for at jeg var earlybird ved soloppgang, viste termometeret allerdere da i underkant av 30 grader. Fullblods skogfinner som meg takler det dårlig. Men jeg booker aldri et hotell uten treningsrom, så jeg fikk løpt  intervaller. For ikke å snakke om vattengympan. Vann opp til haken, da kan man egentlig gjøre hva man vil, så tungt man ønsker. Det litt triste med det hele er at de som virkelig ser ut til å trenge litt daglig trim, blir liggende på solsenga. Kanskje de hadde ferie fra treninga (i år også)?

Men så var det plutselig slutt gitt! Egentlig like greit, for jeg liker rutiner, planlegging, knekkebrød med brunost.  Hverdag. Og løping i temperatur som ikke får blodet til å koke.

Men skrekkblandet fryd ser jeg at Berlin maraton kun er 6 uker unna. Jeg har langt fra løpt alle de langturene jeg skulle ønske, men med litt struktur, målretta, viljestyrt arbeid og fravær av ondter, for ikke å glemme noen timers avspasering fra jobb her og der, skal jeg ihvertfall få til 2-3 turer opp mot 2,5 og 3 timer. En ukentlig økt med (lang)intervaller, en terkseløkt/ hurtig langtur og en langtur. Og SATS og restitusjonsjogg i skogen, og sykle til jobb og... Så får det gå som det går. Jeg har helt lagt fra meg tanker om sub ditt eller datt. Målet er at jeg skal løpe/ jogge hele veien, krampefritt.

Og så er det andre morsomme løp som venter! SkiLøpet arrangeres for første gang 1.september av lettbente Janicke. 10 km i variert, flatt terreng blir en finfin formtest. Birken 15.9. løper jeg sammen med både mann, søster, bror og svigerinne. Og siden jeg er et lett offer for markedskreftene, endte turen på Løplabbet med nye terrengsko, for det man nemlig ha i den nye løypa?! Men nå har jeg sko til sleipe, våte høstkvelder i marka. Og tindrende klare morgener med antydning til rim på bakken.  Jeg kjenner at jeg gleder meg!

Hvilke løpeplaner fyller du hverdagen med?

6 kommentarer:

  1. Sko er alltid verd pengene så sant de passer føttene.... så spør du meg så kan du kjøpe så mange par sko du bare vil ;-) Og dette sier jeg ikke fordi jeg selv ønsker meg nye terrengsko.... neida, slettes ikke ;-)

    SvarSlett
  2. Lykke til i Berlin! Da er det altså bare 5 uker til Oslo?! Tiden flyr gress...

    SvarSlett
  3. Jeg har savnet bloggen din! Velkommen tilbake! Ja, hverdagen er fin, best i lengden. Måtte smile av setningen om at de som mest trengte trimmen, hoppet over den (har selv vært der, så jeg sitter ikke på min høye hest).
    Jeg har ikke andre løpeplaner enn å komme inn i rutiner og få litt fart på løpingen. Holde hoftene ved like med yoga og fortsette med styrketrening.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hyggelig å være savnet, takk :-)
      jeg var ikke med på trim hver eneste gang jeg heller, men det er fascinerende å se. De som lepjer i selv øl hele dagen og fyller tallerken nesten uten unntak med pommes, de er garantert ikke med på trim heller. Ja takk, begge deler, for en gevinst for personlig velvære!
      Få rutiner og fart er to ganske store mål det. Yoga gleder jeg meg til å komme igamg med igjen, er stiv som en stokk og kjenner ryggen alt for godt!

      Slett
  4. Kommer ikke over hvor effektivt brølet ditt var i den slakke men overraskende seige bakken på tirsdag - skulle hatt en Anna inne i hodet på de forskjellige løpene.

    Om du trenger langtur så er det muligheter på lørdag. (c:

    SvarSlett
    Svar
    1. Du skal ikke undervurdere "effekten" av å ha vært SATS-instruktør i en halv mannsalder ;-)

      Slett